ေနရာေဟာင္းကို ျပန္ခ်င္ေလမလားး..

ဘဘဦးသုခရဲ ႔ စာအုပ္ထဲက ေတြးခ်င္စရာ စာစုကေလးပါ။ ဖတ္ရင္း မွတ္ရင္း လိုတာယူ မလိုတာခ်န္ထားခဲ့ ၾကပါ...။ အေသအေက် ခ်ံဳ ႔မွတ္လိုက္ရပါသျဖင့္ စာဖတ္၍ ခပ္ေထာင့္ေထာင့္ျဖစ္ေနပါလွ်င္ ခြင့္လႊတ္ၾကပါကုန္။
=ဂ=ဂ=ဂ=ဂ=
တိရစာၦန ကထာ တဲ့.. တိရစာၦန္- ေကာင္းကင္ကို ဖီလာျပဳ၍ သြားလာတတ္ေသာ သတၱဝါ ကထာ- ေျပာေသာစကား( ဥပမာ- မဂၢကထာဆိုရင္ မဂ္ဖိုလ္ေရာက္ေအာင္ ေဟာေသာတရား ေပ့ါ) တိရစာၦန ကထာ လို႔တြဲသံုးလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ေကာင္းကင္ကို ဖီလာေက်ာေပးေလ့ ရွိေသာ တိရစာၦန္မ်ားကို ဥပမာျပဳၿပီး နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ႏွင့္ ဖီလာျပဳေသာ အခ်ည္းႏွီးေသာစကား လို႔ အဓိပၸာယ္ဆိုလိုပါတယ္။
တိရစာၦန္ေတြဟာ မိုးေကာင္းကင္ကို ဖီလာျပဳသကဲ့သို႔ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ေသာ “အေလဏေတာ”စကား၊ အက်ိဳးမရွိေသာစကား၊ သိမ္ဖ်င္းေသာစကား၊ ေလးေလးနက္နက္မရွိေသာစကား။ ဥပုသ္သီတင္းသည္ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားဟာ အထက္ပါစကားမ်ိဳးကို ေရွာင္ၾကဥ္ရပါတယ္။ စကားအေျပာအဆို နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ ေနေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲ့ဒီ တိရစာၦန ကထာ ဆိုၿပီး တိရစာၦန္ေတြနဲ႔သာ ခိုင္းႏွုိင္းသံုးစြဲလိုက္တာ အဲ့လို ကထာ မ်ိဳးကို က်င့္သံုးတာတိရစာၦန္ သတၱဝါ ေတြ မဟုတ္ပဲ လူသတၱဝါေတြသာ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တိရစာၦန္ေတြဟာ စကားနည္းၾကပါတယ္ (အမ်ားအားျဖင့္) ၊ ေျပာရင္လည္း စိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္းသာ သံထြက္လာေလ့ရွိၾကပါတယ္။
နာက်င္ရင္ ညည္းညဴမယ္၊ ေဒါသျဖစ္ရင္ ၿခိမ္းေျခာက္မယ္၊ ခ်စ္ရင္ခ်စ္သလို မုန္းရင္မုန္းသလို အသံျပဳတတ္ၾကပါတယ္။ ေခမာမိဖုရားက အိပ္မက္ အရ ေရႊဟသၤာမင္း တရားေဟာတာ နာၾကားခ်င္လို႔ သံယမမင္းႀကီးကို ပူဆာပါတယ္။ အဲ့မွာ သံယမမင္းႀကီးက ေဘးမဲ့ေရကန္ေတာ္ႀကီးကို ၿမိဳ႕နဲ႔မနီးမေဝးမွာ တည္ေဆာက္ေစၿပီး ဟသၤာအေပါင္းလာေရာက္က်က္စားေတာ့မွ ဟသၤာမင္းကို ၫႊတ္ကြင္းေထာင္လို႔ ဖမ္းဆီးေစပါတယ္။ ဖမ္းမိၿပီးေတာ့ ဟသၤာမင္းကို စကားေျပာ(တရားေဟာ)ေစတဲ့အခါ ဟသၤာမင္းက ႏွုတ္ပိတ္ေနပါတယ္။ မင္းႀကီးက လူေတြကို ေၾကာက္လို႔ ႏွုတ္ပိတ္ေနတာလား လို႔ ေမးေတာ့ လူေတြနဲ႔ စကားေျပာရာမွ စက္ဆုပ္တဲ့ အတြက္ မေျပာတာပါ လို႔ ျပန္ေျဖပါတယ္။

တိရစာၦန္ေတြ မွာ စည္း ရွိပါတယ္။ ေရေနသတၲဝါေတြက ကုန္းေပၚတက္ၿပီး က်က္မစားဘူး၊ ကုန္းသတၱဝါက ေရမွာသြားၿပီး မင္းမူတာမ်ိဳး မလုပ္ပါဘူး။ အသားကို စားတဲ့ တိရစာၦန္က အသီးအရြက္မစားပါဘူး။ လူေတြက တိရစာၦန္ေတြ ထက္ သာ ဉာဏ္ ဆိုတာႀကီးပါတယ္လို႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲ့ ဉာဏ္ ဆိုတာႀကီးက သူတစ္ပါးကို ဒုကၡေပးဖို႔ အတြက္သံုးတာ မ်ားေနတာမ်ိဳး။ အရက္ကိုးေမာင္းတိုက္လႊတ္လိုက္တဲ့ နာဠာဂီရိဆင္ႀကီး ကို ျမတ္စြာဘုရားက ေမတၱာေရွး႐ွုဆံုးမႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ညီေတာ္တစ္ဝမ္းကြဲရွင္ေဒဝဒတ္ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ ႔ ေမတၱာကို မခံယူႏိုင္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက ပပလဲေတာႀကီးထဲမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူခ်ိန္မွာ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ျပဳစုေပးတဲ့ ဆင္ႀကီး (ပပလဲဆင္ႀကီး) ဟာ ျမတ္စြာဘုရား ေကာသမီၺေက်ာင္းေတာ္ကို ျပန္ၾကြေတာ့ ေနာက္ကတေကာက္ေကာက္ လိုက္ပါလာရွာတယ္။ လူေတြနားနီးလာလို႔ ဆင္ႀကီးကို ေနရစ္ခဲ့ေတာ့လို႔ မွာၾကားတဲ့အခါ ဆင္ႀကီးဟာ ပုဆစ္တုပ္ဦးခ် မ်က္ရည္ေတြေတြက်ၿပီး က်န္ခဲ့ရွာတယ္။ မ်က္စိေအာက္ကေန ျမတ္စြာဘုရား ေပ်ာက္ကြယ္သြားခ်ိန္မွာေတာ့ ရင္ကြဲနာက် ေသရွာတယ္။ (အဲ့ဒီ ပပလဲဆင္ႀကီးကေတာ့ နတ္ျပည္မွာ နတ္သားျဖစ္ၿပီး ေနာက္ကမာၻမွာ ပေစၥကဗုဒၶဘုရားငယ္တစ္ဆူ ျဖစ္လိမ့္လို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာက ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူပါတယ္)။ အသိဉာဏ္မမ်ားရွာတဲ့ အဟိတ္တိရစာၦန္ဆင္ႀကီးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ ႔ ေနရစ္ခဲ့ေတာ့ ဆိုတဲ့ တစ္ခြန္းတည္းေသာ စကားကို နာခံပါတယ္။
ေရႊကုန္း-ေရႊက၊ ရတနာကိုးပါး ကႀကိဳးတန္ဆာ ဆင္ယင္ထားတဲ့ မင္းစီးဆင္ေတြကို ေတာထဲမွာေနတဲ့ ဆင္ေတြ၊ အရပ္ထဲ အလုပ္ထဲက ဆင္ေတြက မနာလို မျဖစ္တတ္ၾကပါဘူး။ စစ္သူႀကီးစီးတဲ့ ဆင္ျမင္းအာဇာနည္ကလည္း လွည္းွဆြဲေနရတဲ့ ဝန္ေဆာင္ျမင္းအေပၚ ဟိတ္ဟန္ မာန ပလႊားျခင္းမရွိတတ္ၾကပါဘူး။

တိရစာၦန္ ဆိုတာ အပါယ္ေလးပါး မွာ တစ္ပါးအပါအဝင္ပါ။ လူကေတာ့ ကာမသုဂတိဘံုသား ပါတဲ့။ လူ႔ဘဝမွာ လူလိုေန၊ လူလိုက်င့္၊ လူလိုႀကံရင္ေတာ့ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္မွာပါ။ ယခုတစ္ဘဝမွာ လူလာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဘဝေတြမွာ လူ႔ထက္နိမ့္တဲ့ ဘံုကို ေရာက္ရမွာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့...။ လူဆိုတာ အၫြန္႔တစ္လူလူ နဲ႔ ရွိရပါမယ္။ သူတပါးထက္ လူ ေနဖို႔ ၊ ၾကြားဝါေနႏိုင္ဖို႔ လူ တာကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး တိုးတက္ျမင့္မားလာၾကဖို႔ပါ။ ဆရာႀကီး ဦးၿပံဳးခ်ိဳ ရဲ ႔ေတးဘုမၼာသီခ်င္း က ဒီလိုပါ- “နတ္ရြာနိဗၺာန္လမ္းမွန္ကို မွန္းဖို႔အမွုဟာ စိတ္မပါ၊ ေနရာေဟာင္းကို ျပန္ေအာက္ေမ့တာ ေလးဘံုအပါယ္ရြာ” တဲ့။

Comments