ဘုရားကိုးဆူ ပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္ . .

ေအာက္ပါ ဘဘဆရာႀကီးဦးသုခ ရဲ ႔ ဓမၼရသ အလွမ်ိဳးစံု စာမ်ိဳးစံု စာအုပ္က ထုတ္ႏုတ္ပါတယ္။
ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္ျခင္း အစ-
ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္ရာမွာ ဘုရားကိုးဆူဆရာကို ညဦးကတည္းက အိမ္ကိုပင့္ဖိတ္ ၾကပါတယ္။ ဘုရားကိုးဆူဆရာက သူႏွင့္ အသင့္ ပင့္လာတဲ့ ေက်ာင္းေဆာင္နဲ႔ တကြ ဘုရား ၊ ရဟႏၲာ (သက္ဆိုင္ရာယာဥ္ေတြစီးေနတဲ့) ၿဂိဳဟ္မင္း၉ပါးရုပ္၊ နတ္ႀကီးငါးပါးရုပ္ စတာေတြ ေနရာခ်ထား ပင့္ဖိတ္ရပါတယ္။ (နတ္ႀကီးငါးပါး -စႏၵီ ၊ သူရႆတီ ၊ ပရမီသြာ၊ မဟာပိႏၷဲ ၊ ေဂါရမတၱ ) ေနရာအသီးသီးမွာ စကၠဴထီးျဖဴ တံခြန္ ကုကၠား ျမတ္ေလးပြား တုိ႔ကုိစိုက္ကာ ဖေယာင္းတိုင္ အေမႊးတိုင္မ်ားထြန္းက နံသာေရမ်ားျဖင့္ပတ္ဖ်န္းပူေဇာ္လိုက္ရပါတယ္။ သစ္သီးသံုးမ်ိဳး ယိုသံုးမ်ိဳး ပန္းသံုမ်ိဳးတို႕ကိုလည္း ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ရပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္မွာေတာ့ ပရိတ္ႀကီးဆယ့္တစ္သုတ္ႏွင့္တကြ အျခားပရိတ္ေတာ္မ်ားကို ေၾကးစည္ခတ္၍ ခတ္၍ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ရပါတယ္။ နံနက္ဦးမွာေတာ့ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ၿပီး ၿဂိဳဟ္စာေကၽြး ေရစက္ခ်အမွ်ေဝၿပီး ပင့္ဖိတ္ထားတဲ့ ၿဂိဳဟ္ နတ္တို႔ကို ျပန္ပို႔ ၊စသည္တို႔ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကေတာ့ -
ေလာကီမဂၤလာဘုန္းက်က္သေရတိုးဖို႔၊ မေကာင္းတဲ့ ၿဂိဳဟ္စီးၿဂိဳဟ္နင္းမွ လြတ္ေျမာက္က်န္းမာဖို႔၊ လာဘ္သပၸကာ အႀကံအစည္ေအာင္ျမင္ဖို႔ စသည္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
မူလပထမ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကတည္းက အာယုဝၯနသတို႔သားေလး ဘီလူးအစားမခံရေအာင္၊ အသက္ရွည္ေအာင္၊ ဗုဒၶႏွင့္တကြေသာ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ရွစ္ပါးက အရံအတားအျဖစ္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေပးေတာ္မူၾကတာက အစျပဳတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္ မွာ ဒီဃလိဃႋ က ရြာသားပုဏၰားတစ္ေယာက္ဟာ သားဦးေလးရလို႔ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သူ႔ဆရာပုဏၰား သြားကန္ေတာ့ပါတယ္ တဲ့။ အဲ့သည္မွာ ဆရာပုဏၰားက ဖခင္နဲ႔ မိခင္ကိုအသက္ရွည္ပါေစ လို႔ဆုေပးပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔သားကေလးကိုေတာ့ အသက္ရွည္ေၾကာင္း ဆုမေပးလို႔ေတာင္းပန္တဲ့အခါ ဆရာပုဏၰားက ဒီကေလးဟာေနာက္(၇)ရက္ၾကာရင္ ေသရမွာျဖစ္လို႔ ဆုမေပးပါဘူး ဆိုေလတယ္။ ဆရာပုဏၰားကလည္း သူမကယ္ႏိုင္ေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားသာကယ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ လို႔ တိုက္တြန္းတဲ့အခါ ပုဏၰားလင္မယားလည္း သားေလးကို ေပြ႔ၿပီး ဗုဒၶျမတ္စြာထံ ေျပးသြားၿပီး ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။ ဗုဒၶ ကလည္းအသက္ရွည္ေစေၾကာင္း ဆုေပးေတာ္မမူဘဲ ကေလးေလးဟာ ဘီလူးစားၿပီးေသလိမ့္မယ္ လုိ႔ အမိန္႔ရွိေတာ္မူတယ္။ ပုဏၰားလင္မယားက ေတာင္းပန္ငိုယိုၾကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “သင္တို႔သားေလး အသက္ရွည္ေစလိုရင္ သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ သရဏဂံုေဆာက္တည္ၿပီး သင္တို႔အိမ္တံခါးဝမွာ ငါဘုရားႏွင့္တကြ သံဃာရွစ္ပါး သီတင္းသံုးႏိုင္ေအာင္ေနရာထုိင္ခင္ မ႑ပ္ျပင္ထားပါ၊ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လံုး ညစဥ္ႂကြလာၿပီး ပရိတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ေပးတဲ့ အခါ သင္တို႔သားကေလးပါ ရိုေသစြာ နာယူၾကရင္ ဘီလူးေဘးက လြတ္ကင္းလိမ့္မယ္” လို႔မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုနဲ႔ ညစဥ္ပရိတ္တရားနာ နံနက္တိုင္း ရဟႏၲာရွစ္ပါး ဘုရားကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြး တယ္။ အဲ့ဒီေတာ့(၇)ရက္အတြင္း ထုိသားငယ္ကိုယူေစ လို႔ ေဝႆဝဏ္နတ္မင္းထံမွ အခြင့္ရထားၿပီးတဲ့ ဘီလူးဟာ ညစဥ္လာၿပီးအခြင့္ေခ်ာင္းေပမယ့္ ဘုရား ႏွင့္ ရဟႏၲာမ်ား ဘုန္းေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္ ပရိတ္တန္ခိုးေတာ္တို႔ေၾကာင့္ မဝင္ဝ့ံ မယူႏိုင္ဘဲ ျပန္သြားရတယ္။ ဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက သင္၏သားကေလး အသက္တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွည္ေစသတည္း လို႔ ဆုေပးေတာ္မူတဲ့အတြက္အာယုဝၯနသတို႔သား လို႔အမည္မွည့္ရတယ္ ။ (ဓမၼပဒမွာ ဘုရားေဟာ)
ဘာလို႔ ရဟႏၲာမ်ားကို မည္သည့္ေနရာ အရပ္တြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူပါ လို႔ ပင့္ေလွ်ာက္ေနရာေပးရသလဲ”
ေရွးပညာရွိႀကီးမ်ားက သံဃာေတာ္ရွစ္ပါးကို အရပ္၈မ်က္ႏွာအလုိက္ ဗုဒၶကေနေတာ္မူေစတယ္ လို႔ ဗုဒၶဝင္ အယူအဆနဲ႔ အဆိုအမိန္႔ရွိခဲ့ၾကတယ္။
၁။ ရွင္သရိပုတၱရာ က ဗုဒၶဟူးသားျဖစ္၍ ေတာင္အရပ္၊
၂။ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ က ေသာၾကာသားျဖစ္၍ ေျမာက္အရပ္၊
၃။ ရွင္ဥပါလိ က စေနသားျဖစ္၍ အေနာက္ေတာင္အရပ္၊
၄။ ရွင္ရာဟုလာ တနဂၤေႏြသား အေရွ ႔ေျမာက္အရပ္၊
၅။ ရွင္အာနႏၵာ ၾကာသပေတးသား အေနာက္မ်က္ႏွာ၊
၆။ ရွင္ေကာ႑ည တနလၤာသား အေရွ ႔အရပ္၊
ရ။ ရွင္ေရဝတ အဂၤါသား အေရွ ႔ေတာင္ အရပ္၊
၈။ ရွင္ဂဝမၸတိ ရာဟုသား အေနာက္ေျမာက္အရပ္၊
အခ်ိဳ႔အိမ္ေတြကေတာ့ ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္ရာမွာ အိမ္ေနရာအလိုက္ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ကိုျပင္ဆင္ထားရတာမို႔ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာကို အဓိကမထားႏိုင္ဘဲ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ လက္ဝဲ လက္ယာ အေရွ ႔ အေနာက္ စသည္ျဖင့္သာ ေနရာေတာခင္းႏိုင္ၾကေတာ့တယ္ လို႔ဆိုပါတယ္။
သာဝကသံဃာေတာ္ မ်ားစြာရွိတဲ့အနက္က ဘာလို႔ ရဟန္းရွစ္ပါးကိုသာ ဘုရားပင့္တဲ့ အထဲမွာပါရတာလဲ ၊ အရွင္အာနႏၵာဟာဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္မွ ရဟန္းကိစၥၿပီး (ရဟႏၲာျဖစ္) တယ္လို႔ ဖတ္ဖူး၍ ရဟႏၲာရွစ္ပါးတြင္ အဘယ္သို႔ တစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္ေနရပါသလဲ ”
ဇာတ္ဝတၲဳအရ ဓမၼပဒ မွာ ပါရွိတဲ့ ကာဠီဘီလူးမဇာတ္နဲ႔ ယွက္ႏြယ္ၿပီး ဘဝေပါင္းမ်ားစြာသူကၫွင္းဆဲ ကိုယ္ကၫွင္းဆဲ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေရာက္မွ ရန္ၿငိဳးရန္ေႂကြးေက်ၾကသလို အာယုဝၯနသတို႔သားနဲ႔ ဘီလူးဟာလည္း အတံု႔အလွည့္ ၫွင္းဆဲခဲ့ၾကဖူးသတဲ့။ ျမတ္စြာဘုရားပါရမီျဖည့္ေနစဥ္ အင္ၾကင္းေတာတစ္ခုမွာ ရုကၡစိုးအျဖစ္နဲ႔ ရွိေနတုန္းမွာ အာယုဝၯနသတို႔သား ျဖစ္လာမယ့္က်ားဟာ ဘီလူးျဖစ္လာမယ့္ သမင္ ကို သတ္ျဖတ္စားေသာက္ဖုိ႔ လိုက္ဖမ္းေတာ့ အင္ၾကင္းေတာထဲကို သမင္ေလးက ဝင္ေျပးလာတယ္။ ဒီအခါမွာ ဘုရားေလာင္းအင္ၾကင္းပင္ေစာင့္နတ္ႀကီးက “ငါ၏ပတ္ဝန္းက်င္မွာ သတ္ျဖတ္ၫွင္းပန္းျခင္းအမွုကို မျပဳၾကႏွင့္၊ သင္တို႔ႏွစ္ဦးလည္းဘဝေပါင္းမ်ားစြာ အတံု႔အလွည့္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိခဲ့ၾကၿပီ” လို႔ တရားေဟာပါတယ္။
ဒီအခါ ဘုရားအေလာင္းစံေနတဲ့ အင္ၾကင္းပင္ႀကီးရဲ ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အၿခံအရံအျဖစ္စံေနတဲ့ အင္ၾကင္းရွစ္ပင္က သံဃာအေလာင္းအလ်ာ နတ္သားရွစ္ပါး က သက္ေသ့ျဖစ္ၾကသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ အထံုပါရမီအဆက္ပါတဲ့ ဘီလူးကို ျပန္လည္သတိရေစျခင္းငွာ အင္ၾကင္းပင္မ်ား အေနအထားအတိုင္း ရဟႏၲာမ်ားကို သီတင္းသံုးေတာ္မူေစပါတယ္။ ဘုရားကိုးဆူကပ္ရာမွာ ပင့္ဖိတ္ေလ့ရွိတဲ့ ၿဂိဳဟ္ႀကီးကိုးလံုး နတ္ႀကီးငါးပါး တို႔ကေတာ့ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဆရာတို႔ရဲ ႔ အယူအဆ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္တုန္းက ပူေဇာ္တာမွာ ဒါေတြမပါတဲ့အေၾကာင္း၊ ေရွးဆရာႀကီးမ်ားကိ ေလာကီေလကုတၱရာျပည့္စံုျခင္း အက်ိဳးငွာ ပၪၥဂုၤတၱရပါဠိေတာ္လာ ဗလိ ငါးပါးႏွင့္ အညီစီရင္ေတာ္မူခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္တယ္ လို႕ ေျပာရပါလိမ့္မယ္ လို႔ဆိုပါတယ္။

၁။ ဉာတိဗလိ = ေဆြမ်ိဳးမ်ားကို ေထာက္ပံ့တာ
၂။ အတိထိဗလိ = ဧည့္သည္မ်ားကို ေကၽြးေမြးတာ
၃။ ပုဗၺေပတဗလိ = ကြယ္လြန္ေသာေဆြမ်ိဳးကို အမွ်ေဝတာ
၄။ ရာဇဗလိ = မင္းတုိ႔ကို အခြန္အတုတ္ေပးဆက္တာ
၅။ ေဒဝတာဗလိ = နတ္မ်ားကို အပရိဟာနိယတရားနဲ႔ အညီ ပူေဇာ္ပသၿမဲအတိုင္း ပူေဇာ္တာ တို႕ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေဆာင္းပါးတစ္ခုလံုးကေတာ့ ဘဘဦးသုခ ငယ္စဥ္ က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ ႔မွာ ေနစဥ္အခါ ဘုရားကိုးဆူဆရာျဖစ္တဲ့ ဆရာကဲ ဆိုသူကို ဆည္းကပ္စဥ္တုန္းက အျဖစ္တစ္ခ်ိဳ ႔အပါအဝင္ ဇာတ္သြားအေနနဲ႔ ေရးထားတာပါ။ ဘဘဦးသုခေရးသားျပဳစုထားတဲ့ ေဆာင္းပါးတိုင္းဟာ အသိပညာတိုးေစတဲ့အျပင္ စာအေရးအသားကအစ အထူး ေသခ်ာေရးသားထားတာ ဖတ္ရွုရပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ သတိခ်ပ္ေစခ်င္တာ တစ္ခ်ိဳ႔ ကိုလည္း ေဆြးေႏြးေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွည္ထဲက ထုတ္ႏုတ္ထားတာျဖစ္လုိ႔ စာမေခ်ာတာအတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါရွင္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး အာေဝဏိက ဂုဏ္ေတာ္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး တို႔အျပင္ အံဖြယ္ေတာ္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါး ရွိတဲ့ အေၾကာင္းလည္း မွတ္သားရပါေသးတယ္။ ေနာက္တစ္မ်က္ႏွာမွာ ဆက္မွတ္ရပါဦးမယ္။

ဘုရားကိုးဆူပူေဇာ္ျခင္း ေဆာင္းပါး (စာ- ၉၀)

Comments